Népszerű fogyókúrák, Itt a nagy diétaválasztó: találd meg a hozzád illő fogyókúrát! | cserkotrade.hu


Ezek is érdekelhetnek

Ez a téli időszakban általában nem okoz különösebb problémát, de ahogy közeledik a strandszezon, úgy válnak egyre aggasztóbbá a plusz centik. Ilyenkor a legtöbben lázas keresgélésbe kezdenek, hogy megtalálják a legjobb fogyókúrát, amivel a lehető leggyorsabban újra formába lendülhetnek.

Sajnos azonban a magazinok és az internet tele van olyan diétákkal, amik ugyan fűt-fát ígérnek, de valójában nem nyújtanak mást csak éhezést, egészségtelen táplálkozást és gyorsan visszatérő népszerű fogyókúrák. Ezért mai cikkünkben nem lesz szó sem léböjtkúráról, sem káposztalevesről, de még méregtelenítő diétáról sem.

fogyókúrás etrendek

Ehelyett sorra vesszük a valóban hatásos és az egészséget sem károsító népszerű diétákat és fogyókúrás módszereket. Mitől jó az egyik fogyókúra és mitől rossz a másik?

Mindenből csak a felét megenni: egészségtelen

A jó és rossz népszerű fogyókúrák közötti különbség viszonylag könnyen összefoglalható, de az okok pontos megértéséhez szükség van az alapvető fogalmak tisztázására is. A jó fogyókúra olyan, amivel viszonylag gyorsan lehet zsírt leadni, de nem jár az izomzat népszerű fogyókúrák, nem lassítja le az anyagcserét és nem károsítja az egészséget.

A rossz fogyókúra értelemszerűen ennek az ellentéte, amely amellett, hogy jojó effektushoz vezet, nem biztosítja a szervezet működése számára elengedhetetlen tápanyagokat, vitaminokat és nyomelemeket sem, így nem csak haszontalan, de egyben veszélyes is.

Hogyan működik? Minden fogyókúra alapját az a tény képezi, hogy, ha a szervezet nem jut hozzá a működéséhez szükséges mennyiségű kalóriához, a hiányzó energiát a felhalmozott zsírszövet elégetésével pótolja.

De vajon tényleg működnek? Mennyire egészségesek vagy hatásosak? Melyek azok, amik tényleg hatnak és melyek átverés jellegűek vagy akár egyenesen károsak? Most utánanéztünk, hogy ne kelljen a saját bőrödön kísérletezned.

Ez eddig nem hangzik bonyolultan, de a probléma ennél azért összetettebb. Amennyiben a kalóriadeficit túl nagy, a szervezet raktározó üzemmódba kapcsol, az anyagcsere lelassul, a fogyás üteme csökken és a fogyókúra után a leadott kilók igen gyorsan visszatérnek.

Ezért egy modern és hatékony fogyókúra minden esetben arra kell, hogy törekedjen, hogy a táplálkozással elfogyasztott kalóriákat ne csökkentse le drasztikusan.

személyre szabott étrend

Ez elsőre ellentmondásnak tűnhet, de szerencsére létezik néhány olyan táplálkozással összefüggő tényező, melyek figyelembevételével óriási kalóriadeficit nélkül is lehetséges a fogyás.

Alapvető fogalmak a fogyókúrával kapcsolatban Inzulin Az inzulin egy hormon, melyet a hasnyálmirigy termel és kiemelkedő szerepet tölt be a vércukorszint szabályozásában és a szénhidrát anyagcsere irányításában.

Minden alkalommal, amikor szénhidráttartalmú élelmiszert fogyasztunk, a vérben megnő a glükóz mennyisége vércukormelyet a szövetek csak inzulin jelenlétében képesek felvenni.

Ferencsik István - A nagy fogyó Az év végi ünnepek után, de legkésőbb a tél végével a fogyókúráknak konjunktúrája van. Az újévi fogadalmak még frissek, a diétaipar "garantált", gyors, hatásos és könnyű eredmények ígéretével csábít. Mindez éppen elég ahhoz, hogy alaposan górcső alá vegyük a kedvelt fogyási stratégiákat és az aktuális diétadivatokat. Tulajdonképpen a testsúly fogyását és gyarapodását egyszerű lenne megmagyarázni: az emberi szervezet mindennap egy bizonyos mennyiségű energiát igényel, ez nőknél kb. A táplálékkal energiát, illetve elégethető, oxidálható "üzemanyagot" veszünk magunkhoz.

Minél nagyobb mennyiségű szénhidrát kerül a vérbe, annál nagyobb mennyiségű inzulin termelődik. Ennek a ténynek komoly jelentősége van a fogyókúra szempontjából is, mert az inzulin nem csak a glükóz raktározását segíti elő, hanem a zsírokét is.

Ezek lesznek a legnépszerűbb diéták 2020-ban

Emellett a magas inzulinkibocsájtást néhány órán belül a vércukorszint nagymértékű csökkenése követi, ami az éhségérzet növekedésével jár. Glikémiás index A glikémiás index GI az egyes élelmiszerek szénhidrát tartalmának, a szőlőcukorhoz viszonyított felszívódási sebességét hivatott osztályozni egy as skálán.

Minél magasabb egy élelmiszer GI értéke, annál nagyobb inzulinkibocsájtást okoz és annál gyorsabban emeli meg a vércukor szintet. A fogyókúra szempontjából mindenképpen az alacsony glikémiás indexű élelmiszerek ajánlottak, mert ezek csak lassan emelik meg a vércukor szintjét a vérben, így nem okoznak magas inzulinkibocsájtást és népszerű fogyókúrák ideig csökkentik az éhségérzetet.

Ezek lesznek a legnépszerűbb diéták ban A dietetikusok tanácsa szerint azonban nem fogyókúrát kell választani, hanem egy hosszú távon tartható egészséges életmódot. A közösségi média ha­tására szinte mindennap vá­laszthatnánk, hogyan kívánunk megszabadulni a felesleges kilóktól, annyiféle diéta van, az egészen extrémektől a vi­szonylag tarthatókig. A dietetikusok tanácsa szerint azonban nem diétát kell választani, hanem egy hosszú távon tartható egészséges életmódot. Ezzel nemcsak a testének, de a lelkének is jót tesz — írja a Borsamely összegyűjtötte diétatrendjeit. Intuitív étrend Ez egy extrémen tudatos étrend, az evés élvezetére teszi a hangsúlyt.

A táplálék rosttartalma Az étkezésekkel elfogyasztott élelmi rost mennyisége nem csak azért fontos, mert jelentős szerepe van a megfelelő emésztés és bélműködés fenntartásában, hanem, mert a rostok lassítják a szénhidrátok felszívódásának sebességét is. Tehát minél nagyobb egy élelmiszer rosttartalma, népszerű fogyókúrák alacsonyabb a glikémiás indexe is.

Fogyókúrás táplálékkiegészítők használata

Ezért érdemes például teljes kiőrlésű pékárút és a rostokban gazdag zöldséget-gyümölcsöt fogyasztani a fogyókúra alatt. Az anyagcsere sebessége A szervezet az elfogyasztott táplálékból energiát állít elő, melyet az alapvető élettani folyamatokhoz és a mozgáshoz használ fel. Ez a folyamat egyénenként eltérő hatékonysággal zajlik. Vannak olyanok, akiknek az anyagcseréje némileg pazarlóan bánik a tápanyagokkal, másoké raktározásra van berendezkedve.

Az anyagcsere sebessége tehát tulajdonképpen azt mutatja meg, hogy valaki mennyi tápanyagot képes elfogyasztani raktározás nélkül. Fogyókúra alatt ennek a tényezőnek igen nagy jelentősége van, mert egy rossz diéta lassíthatja az anyagcserét, ami a fogyás mértékének csökkenésével és gyors visszahízással járhat. Ezért is nagyon fontos az étkezések megfelelő elosztása és ütemezése, illetve a létfontosságú tápanyagok bevitele a fogyókúra alatt is.

A legnépszerűbb fogyókúrák összehasonlítása Atkins diéta Az Atkins diétát Dr. Robert C. A módszert annyira sikeresnek találta, hogy ben könyvet írt róla Dr. Az Atkins fogyókúrás módszer a szénhidrátfogyasztás szigorú, de fenntartható kontrollján alapul és négy egymásra épülő szakaszból áll. Népszerű fogyókúrák szakasz bevezető fázis : Ez az első és egyben legnehezebb része az Atkins diétának, amely 2 hétig tart.

zsírmentes diéta

A fogyókúrának ebben a szakaszában a napi szénhidrát bevitelt szigorúan 20 gramm alatt kell tartani és ez a mennyiség is kizárólag csak zöldségekből származhat. Tilos bármilyen pékárú, édesség és gabona fogyasztása. Erre a drasztikus kezdésre azért van szükség, mert így érhető el, hogy a szervezet átálljon a zsírszövetek felhasználására és beinduljon a zsírbontás. Második szakasz kiegyensúlyozó fázis : A fogyókúra második részében fokozatosan, napi 5 grammal emelhető a szénhidrátbevitel, egészen addig, amíg a fogyás szükséges üteme még fenntartható.

Ebben az időszakban már lehet enni magasabb szénhidráttartalmú zöldségeket például burgonyát és tejtermékeket is.

Gyakori megbetegedések

Harmadik szakasz finomhangoló fázis : A diéta harmadik szakaszához akkor érkezünk el, mikor már közel kerültünk a kitűzött célunkhoz és jelentős mennyiségű súlyt már nem akarunk veszíteni. Ilyenkor az elfogyasztott szénhidrát mennyisége fokozatosan tovább növelhető, amíg végül a fogyás meg nem áll.

diéta 15 éveseknek

Negyedik szakasz szinten tartó fázis : Az Atkins diéta negyedik része valójában már nem tartozik a fogyókúrához, hiszen az előző szakaszban már elértük a kívánt testsúlycsökkenést.

Ez fázis arra szolgál, hogy a korábban megszerzett tapasztalatok segítségével népszerű fogyókúrák a kívánt testsúlyt. Itt már nincsenek szigorú megkötések, de a kitapasztalt szénhidrát maximumot továbbra sem szabad átlépni. Mit ehetünk és mit nem az Atkins diétában? Elkerülendő élelmiszerek: Cukor: Üdítőitalok, gyümölcslevek, sütemények, cukorkák, fagylalt, stb.

  • Dm fogyókúrás italpor ára
  • Fogyni teaval
  • Itt a nagy diétaválasztó: találd meg a hozzád illő fogyókúrát!

Gabona: Búza, tönkölybúza, rozs, árpa, rizs, stb. Ajánlott élelmiszerek: Húsok: marha, sertés, bárány, csirke, szalonna, kolbász, stb.

fogyókúrás dolgok

Halak és tenger gyümölcsei: lazac, pisztráng, szardínia, tonhal, rákok, stb. Tojás: Elsősorban teljes tojás, a sárgájával együtt Alacsony szénhidráttartalmú hogy fogyjak le 1 hónap alatt Karalábé, karfiol, spenót, brokkoli, spárga, stb.

Teljes zsírtartalmú tejtermékek: vaj, sajt, tejszín, biocom fogyás vélemények joghurt Diófélék és magvak: mandula, makadámdió, dió, napraforgómag, tökmag, stb. Egészséges zsírok: Extra szűz olívaolaj, kókuszolaj, avokádó olaj Atkins diéta mintaétrend pdf-ben 90 napos diéta A 90 napos fogyókúrát szétválasztó diétának is nevezik.

fogyokura feherjevel

A módszer alapját a különböző típusú tápanyagok napi elkülönítése képezi. A rendszer 4 alapvető táplálékcsoportot különböztet meg: gyümölcsök, fehérjék, keményítő és szénhidrátok. Ezek a csoportok naponta, egymástól elkülönítve követik egymást, 4 napos ciklusokban. A diétázók visszajelzései alapján, a 90 napos fogyókúra az elsőre talán szokatlannak tűnő megközelítése ellenére is hatékonynak tűnik és akár 15 kg fogyást is eredményezhet a 90 nap végére. Szójatermékek- szójatej, tofu Alacsony szénhidráttartalmú zöldségek — uborka, paradicsom, spenót, káposzta, paprika, cékla, karalábé, karfiol, stb.

Maximum 1 szelet teljes kiőrlésű kenyér 2. Megengedett az édesség, a tészta, a pékárú és a pizza is.

  1. Fogyókúrás program
  2. Minden idők 15 legnépszerűbb diétája - Fogyókúra | Femina
  3. Combrol hogy lehet fogyni
  4. Népszerű, ám hatástalan fogyókúrák - HáziPatika
  5. Itt a nagy diétaválasztó: találd meg a hozzád illő fogyókúrát! | cserkotrade.hu

Ehetünk friss és aszalt gyümölcsöket is, de utóbbi esetben figyeljünk rá, hogy olyan terméket válasszunk, amely nem tartalmaz hozzáadott cukrot.