Okos étrend minta


Aki járt már dietetikusnál, okos étrend minta jó eséllyel hallott már az Okostányér®-ról.

Okos tányér – mintaétrend a tudatos táplálkozásért

Az Okostányér® a jelenlegi álláspont szerint a magyar lakosság számára elkészült ajánlás. Egyébként ez nem egy újkeletű dolog, csupán arról van szó, hogy az elmúlt években a táplálkozástudományi kutatások hatására megreformálódtak, letisztultak bizonyos élelmiszerfogyasztással kapcsolatos alapszabályok.

De ne fussunk ennyire előre! Azt már réges-régen tudjuk, hogy nem táplálkozunk megfelelően. Amerikában az elmúlt évtizedekben kiugróan magas lett a túlsúlyosok száma, ez pedig magával hozta a szív- és érrendszeri megbetegedések, a rák, a 2-es típusú cukorbetegség számának növekedését. Az most más kérdés, hogy ennek mik voltak az okai, és vajon előre borítékolható volt-e, hogy ez lesz a következménye.

30 napos okos életmód kihívás - 1. hét

A tényen mit sem változtat már: nagy a baj, a lakosság egyértelműen nem egészséges. Végre elindult egyfajta prevenció.

epesav fogyás kilencven napos diéta

Elérkezett a fordulópont: itt már nem a mennyiségen volt a hangsúly, sokkal inkább a minőségen! És ez óriási előrelépés volt! Egészséges Étkezési Piramis Íme az Egészséges Étkezési Piramis, mely remekül bemutatja, hogyan kellene napi szinten 5 kg fogyni A rendszeres sport elengedhetetlen a minőségi életvitelhez!

fogyás étrend terv glutenmentes etrend hatasa

Fogyasszunk minél több növényi eredetű ételt! Vagyis teljes kiőrlésű magokat, zöldségeket, gyümölcsöket, növényi olajokat. Figyeljünk a megfelelő, minőségi fehérjeforrások bevitelére! Vörös húsok helyett a fehér húsokat, halakat részesítsük előnyben. A folyadékfogyasztás épp olyan fontos, mint az ételek!

A dagasztógép táljába mérjük az összes szárazanyagot, azaz a liszteket, a keményítőket, a xantángumit, a guargumit, a sót, a cukrot, a szódabikarbónát és az élesztőt.

MyPlate Ezt az egész piramis koncepciót végül közel okos étrend minta évvel később, ben egy új, egyszerűbb és korszerűbb ábra váltotta fel.

Ez a MyPlate, vagyis magyarra fordítva: az Én Tányérom. Talán ezzel még könnyebben rávehető a társadalom a tudatosabb táplálkozásra.

OKOSTÁNYÉR® – Új magyar táplálkozási ajánlás

A MyPlate lényege, hogy a képzeletbeli tányért 4 különböző színű területre osztották, így szemléltetve egy napunk étkezését, vagyis, hogy a makrotápanyagokból fehérje, szénhidrát, zsír, és a víz is mekkora arányú bevitelre van szükségünk: Talán a legfontosabb dolog, hogy a képzeletbeli tányérunk, okos étrend minta az étkezéseink során elfogyasztott ételek felét a zöldségek és gyümölcsök kell, hogy kitegyék.

Ne felejtsük el, fő a színek sokasága és a változatosság! Az Egészséges Étkezés Tányérjának elve alapján pedig fontos megjegyeznünk, a burgonya nem sorolandó a zöldségek közé, a vércukorszintre tett negatív hatása miatt!

hogyan fogyjak le gyorsan hasról étrend 1200 kalória

Itt is fontos a minőség! Ez lehet quinoa, köles, hajdina, zab, barna rizs stb. Illetve az ezekből készült lisztek, tészták. Ugyancsak negyedét tegyék ki tányérunknak a minőségi fehérjeforrások. Csak ritkán fogyasszunk vörös húsokat, törekedjünk a fehér húsok választására. Válasszunk ételeinkhez egészséges növényi olajokat. Emlékezzünk rá, attól, hogy valami zsírszegény, még nem biztos, hogy egészséges is! Bár a tányéron kívül esik, ettől még a folyadékfogyasztás hogyan fogyjunk a combból jelentőséggel bír továbbra is.

Válasszuk a vizet, a kávét vagy a teát; kerüljük azonban a cukros üdítőket. Lehetőleg napi X fogyasszunk csak tejterméket.

SZÉNHIDRÁTOK - Egészséges táplálkozás nem csak cukorbetegeknek és inzulinrezisztenseknek

Illetve egy új, fontos elem jelent meg kiegészítésként: felhívja a figyelmet a só, a cukor és a zsiradék fogyasztásának minimalizálására. Okostányér® A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége erre a mintára fejlesztette ki az Okostányér®-t, mely kifejezetten a hazai lakosságra lett specializálva.

Az okostányér segíthet a megfelelő étrend összeállításában.

A legszembetűnőbb különbség a MyPlate és az Okostányér® között, hogy a teljes kiőrlésű gabonafélék javára kisebb mennyiségű fehérjebevitelt javasol. Azonban a zöldség- és gyümölcsfogyasztás épp olyan jelentőséggel kell enehogy bírjon a magyar fogyasztók számára is.

Tehát jól láthatóan régen nem él az az elv, hogy a drasztikus szénhidrátmegvonás — akár magas zsírbevitel mellett — a kiegyensúlyozott táplálkozás eszköze lenne.

Pontos, egyszerű heti menük az egészséges és változatos táplálkozásért

Ezt eredetileg amúgy is az epilepsziás gyerekek kezelésére fejlesztették ki. Szervezetünknek megfelelő szintű energiára van szüksége ahhoz, hogy teljes értékűen tudjon működni.

  • A törlés kéréséig
  • Fogyókúra 30 év felett
  • Hozzászólások 0 Hazánkat is a világszerte megfigyelhető mértékben érintik az úgynevezett civilizációs betegségek.

Ez egyrészt a test életfolyamatainak fenntartásához, másrészt pedig a fizikai tevékenységhez megfelelő szintű energiához szükségeltetik. Ha minden klappol, vagyis ugyanannyi a bevitt energia, mint amennyire szükségünk van, akkor áll fenn az energia-egyensúly. Ez lenne mindenki számára az optimális. Ha több az energiabevitel, akkor hízunk, ha kevesebb, mint amire szükségünk lenne, akkor pedig a súlyvesztéssel kell számolnunk.

Egészséges “tányér” mindenkinek

Energiánk pedig természetesen a bevitt tápanyagokból lesz. Legalapvetőbb energiaforrásaink a szénhidrátok, a fehérjék és a zsírok. Innen pedig vissza is kanyarodhatunk a piramisok és a tányérok felé, és máris értjük mire fel ez a nagy makroszámolgatás. Szóval amikor azt mondják nekünk, hogy innentől nincs Nutella, cukros üdítőitalok meg McDonalds, akkor kicsit gondoljuk át, hogy ez valóban egy megszorítás, vagy inkább visszaterelés a helyes útra?

  1. 40 pontos diéta
  2. Hoodia ára
  3. 30 napos okos életmód kihívás - 1. hét | Zöldház
  4. Pontos, egyszerű heti menük az egészséges és változatos táplálkozásért | Femcafe
  5. Fogyókúra 10 nap alatt